نوآوری و نوآوری باز
فاطمه احمدی
چکیده
هدف: سازمانها برای آنکه بتوانند همگام با تغییرات و نیاز متغیر ذینفعان خود به پیش بروند، به نوآوری و مدیریت نوآوری نیاز دارند. ازاین رو هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی بومی نوآوری سازمانی در شرکتهای شهرک صنعتی ایلام می باشد.
روش: روش تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت نوع آمیخته و ترکیب کیفی - کمی میباشد. جهت گردآوری متغیرهای پژوهش از تکنیک دلفی ...
بیشتر
هدف: سازمانها برای آنکه بتوانند همگام با تغییرات و نیاز متغیر ذینفعان خود به پیش بروند، به نوآوری و مدیریت نوآوری نیاز دارند. ازاین رو هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی بومی نوآوری سازمانی در شرکتهای شهرک صنعتی ایلام می باشد.
روش: روش تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت نوع آمیخته و ترکیب کیفی - کمی میباشد. جهت گردآوری متغیرهای پژوهش از تکنیک دلفی و برای تجزیه و تحلیل یافتهها از آزمون کلموگروف، تی تک نمونهای، آزمون رتبهبندی فریدمن و برگزاری گروه کانونی استفاده شد.
یافته ها: نتایج پژوهش بیانگر این امر است که 7 بعد (تحقیق و توسعه درونی، تحقیق و توسعه بیرونی، شایستگی های محوری منابع انسانی، عوامل انگیزاننده، تفکر راهبردی، توانمندسازی سازمانی و تبادل دانش)، بر الگوی بومی نوآوری سازمانی در شرکتهای شهرک صنعتی ایلام تأثیر دارند.
نتیجه گیری: در عصر انفجار اطلاعات و توسعه سریع فناوری پرداختن به فرآیند نوآوری و ارائه راهکارهای عملی برای رشد و آموزش آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر برای ادامه حیات سازمانهاست.